zaterdag 7 maart 2009

Motivatie Angela

Voor het verslag, dat we gaan maken voor KO 2A, heb ik samen met mijn groepje gekozen voor het onderwerp: Indiaanse kunst en cultuur. Ikzelf kwam niet op het idee om dit onderwerp te kiezen, maar ik was het er wel mee eens. Zelf zat ik namelijk meer te denken aan Escher of Leonardo da Vinci. De eerste vond ik een onderwerp, dat al vele malen was uitgezocht en Leonardo da Vinci was misschien iets te moeilijk. Indianen was dan prima. Toen we erover gingen brainstormen, hadden we al veel ideeën gevonden voor de lessen. We konden veel gerelateerde onderwerpen bedenken, zoals het geloof, de kleding en vooral ook de muziek. Er is dus veel ruimte voor veel mogelijkheden. Ikzelf zat meteen te denken aan Pocahontas, een Disneyfilm die ik vroeger veel keek als klein meisje. Misschien kunnen we met deze film iets verzinnen, qua lessen. Er is veel keuze qua prentenboeken, verhalen en dergelijke en als we deze niet kunnen vinden is het onderwerp niet te moeilijk om zelf een verhaal te verzinnen. We kregen al ideeën om bijvoorbeeld een verentooi te maken.
Ik vind Indianen dus echt een heel leuk onderwerp. Het is denk ik het beste toe te passen bij handvaardigheid en geschiedenis. Bij de geschiedenislessen zou je ook heel veel beeldvormers kunnen gebruiken, bijvoorbeeld bij een introductie. Het is een leuk onderwerp, waar ik veel inspiratie uit zal halen.

Geen opmerkingen: