maandag 20 oktober 2008

Reflectie Amy

Voor deze opdracht waren wij met het groepje al vrij snel uit het onderwerp. Wel was het even lastig om te bepalen wat wij wilden behandelen. Het onderwerp is natuurlijk gigantisch en niet alles zal behandeld worden. Uiteindelijk was dit al vrij snel duidelijk en verdeeld onder de deelnemers.
Ik heb mij gericht op het dagelijks leven van de Indianen. Dit wil zeggen dat ik informatie heb gezocht over de manier van leven van de Indianen. Denk hieraan aan het wonen in tipi’s, het gebruiken van rooksignalen en de kleding die gedragen wordt.
Ook hebben wij voor de lessenserie 4 lessen bedacht. Ik vind het erg handig om de lessen aan te laten sluiten op het stuk informatie dat je hebt gezocht over Indianen. Op die manier weet je goed wat je hebt staan in de informatie en kan je denk ik goed inspelen met het maken van je les. Ik kreeg dus een les over het dagelijks leven. We hebben de lessen met zijn vieren bedacht. Tenminste de vorm hebben wij met zijn alle bedacht. De uitwerking van de les deden wij per persoon. Het is leuk om te zien dat de lessen wel op elkaar aansluiten. Ook hebben wij gekozen voor een muziekles. Dit is leuk om te zorgen voor de afwisseling.
Ook hebben wij gekozen om veel informatie via de weblog naar buiten te brengen. Dit wilde in het begin niet zo lukken terwijl wij vorig jaar toch allemaal een weblog hebben gemaakt. Hier baalde wij wel een beetje van dat dit niet lukte. Uiteindelijk is alles toch goed gekomen en is het nu een kwestie van het bijhouden van de weblog.
Het lijkt mij erg leuk om dit toe te passen in mijn stage. Ik zal deze opdrachten ook allemaal bewaren omdat dit allemaal kant en klaar is om zo toe te passen. Voor de leerlingen is het denk ik erg leuk om met dit soort lessen en onderwerpen bezig te zijn.

Geen opmerkingen: