maandag 20 oktober 2008

Reflectie Angela

Deze opdracht was erg leuk om te doen. Ik vond het onderwerp ook erg leuk, het deed me meteen denken aan Pocahontas en daar heb ik hele leuke herinneringen aan. Mijn deel bestond uit het vertellen over de kunstvoorwerpen. Nu is dat zo’n breed onderwerp, dat ik het heb gehouden op het feit dat Indiaanse kunst erg gericht is op de natuur en erg spiritueel is. Daarbij heb ik de vier belangrijkste voorwerpen gekozen, die voor de leerlingen ook het meest herkenbaar zijn. Een dromenvanger had ik thuis zelf ook, dus dat kwam ook mooi uit. Mijn les is uiteindelijk ook leuk geworden. De kinderen worden goed geïnformeerd en ze kunnen zelf ook fijn aan de slag. De inleiding en kern zijn misschien iets te lang, maar wel noodzakelijk om de kinderen over dit onderwerp te informeren. Ik vond het zelf ook erg leuk om het masker te maken, het was leuk om steeds je eigen kleuren te kiezen, daarbij kwamen ook kleuren ter sprake die ik normaal niet snel zou nemen. Maar daar komt juist het kunstaspect weer bij kijken. De kinderen moeten hun creativiteit goed uiten en moeten daardoor ook sommige dingen ‘durven’ te doen, door te kijken of het wel leuk staat. Ik denk dat deze les daar optimaal bij aansluit. Het is een mooie overgang van les 1, waarbij de geschiedenis van de Indianen aan bod komt en les 3, waar wordt verteld over het dagelijkse leven van de Indianen.Verder was het mijn taak om de weblog bij te houden. Dit ging wel goed, maar we kwamen steeds bij het probleem om de stukjes tekst onder te verdelen in labels. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om steeds ieder zijn stukje naar mij te laten sturen, zodat ik het erop zou zetten. Dit zou ik dan ook behulp van een andere medestudent doen. De weblog zelf is goed bijgehouden, het is duidelijk wat we gedaan hebben, waar we tegen aan liepen en wat het eindresultaat is geworden.

Geen opmerkingen: