maandag 20 oktober 2008

Reflectie Rosanne

Deze opdracht was naar mijn mening erg leerzaam. Ik heb veel geleerd over hoe ik samen met mijn groepje een lessenserie op moet zetten en deze lessenserie op deze manier vorm moet geven. We hebben veel geleerd over het werken met een weblog, het was erg lastig. We vonden het lastig om voor de leerlingen en de leerkrachten, maar ook voor ons zelf, een overzichtelijk geheel te maken waar je zonder enige moeite alles kon vinden. Gelukkig had Angela er veel verstand van en kon zij de weblog op een overzichtelijke manier structureren. Ik heb veel geleerd over de geschiedenis van de Indianen en zou deze kennis en lessen graag een keer toe willen passen op mijn stage.
Het eindresultaat is erg leuk geworden, iedereen heeft goed zijn best gedaan. De lessen sluiten goed op elkaar aan en kunnen zo toegepast worden in de klas.
We hebben ook een algemeen, goed lopend verhaal gemaakt over de geschiedenis en het leven van de Indianen. Uiteraard hebben wij ons meer verdiept in de kunst en cultuur, we hebben de juiste informatie kunnen vinden en hebben hier met z’n allen een goed lopend en vooral inhoudelijk erg goed verhaal van kunnen maken.
Deze informatie sluit bij de lessen aan, iedere les heeft dan ook een duidelijke link met hierbij de informatie die bij de les van toepassing is. Duidelijk voor de leerkracht en voor de leerlingen dus.
Het was naar mijn mening goed om de les zelf eerst uit te voeren, om zo te zien tegen welke zaken je aanliep. Ik heb de verentooi gemaakt en ben erg blij met het eindresultaat.
Kortom, een geslaagde opdracht dus!

Geen opmerkingen: